Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je danas da će radovi na proširenju graničnog prelaza Batrovci za dodatnih šest traka za putnički saobraćaj biti završeni 16. septembra.

Mihajlović je, nakon obilaska ovog graničnog prelaza, istakla da će on biti proširen za ukupno 18 traka sa dodatnim parkingom, navodeći da je do sada za tu svrhu u budžetu Ministarstva obezbeđeno 460 miliona dinara.

Ona je najavila da će u narednom periodu biti uređivani i prelazi Horgoš, Gradina i Preševo, dok bi u maju trebalo da počne rehabilitacija prilaza Batrovcima, odnosno dela autoputa Batrovci–Kuzmin u dužini od 21,5 kilometara.

Pored dodatnih traka za automobile i autobuse na izlazu iz Srbije, kako je precizirala, radovi na Batrovcima obuhvataju i proširenje terminala za teretna vozila za 20 novih parking mesta, takođe na izlazu iz zemlje.

Prema njenim rečima, teretni terminal biće potpuno odvojen od putničkog, sa posebnim režimom ulaska, kontrole i kretanja teretnjaka, sa mehaničkim i elektronskim nadzorom, poput rampi, kapije, kamera i rasvete.

Posebno je važno, kako je naglasila, da radovi na proširenju neće ometati funkcionisanje graničnog prelaza i rad graničnih službi, a biće napravljen i poseban parking za oduzeta vozila koja se sada parkiraju u nekoj od postojećih traka.

Direktor Građevinske direkcije Srbije Nebojša Šurlan podsetio je na to da je projekat proširenja prelaza Batrovci započet prošle godine, sa budžetom od približno 200 miliona dinara, dok je za ovu godinu obezbeđeno ukupno 465 miliona dinara.

On je naveo da će biti postavljena kompletna tehnologija koja će omogućiti da carina i policija brže obavljaju svoj posao, uz napomenu da će u najvećem opterećenju radova biti angažovano približno 70 ljudi i 30 mašina.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je 2015. godine pokrenulo inicijativu za proširenje prelaza i obezbedilo sredstva u budžetu za izvođenje radova u 2016. i 2017. godini, a Građevinska direkcija Srbije finansirala je izradu projektno-tehničke dokumentacije sa 19,5 miliona dinara.

Radove izvodi firma “Ingrap omni”, investitor je Građevinska direkcija Srbije, a projekat je uradio Saobraćajni institut CIP.